Приклади використання мідшорних компаній в Україні
         Пропонуємо вам для ознайомлення можливі схеми організації бізнесу в Україні з використанням низькоподаткових (мідшорних) компаній, які використовуються на практиці для міжнародного податкового планування. Риба вибирає, де глибше, а людина вибирає, де у нього менше витрати і податки. Так при створенні міжнародного бізнесу бізнесмени почали реєструвати компанії в тих країнах, де ставка оподаткування прибутку наближалася до нуля.
Мідшорная схема імпорту товарів\послуг (в Україні)
          Мідшорная компанія використовується, як посередник між реальним постачальником товарів\послуг та компанією-імпортером. Торгівля ведеться через мідшорного посередника і ціна імпорту регулюється за допомогою реінвойсингу. При цьому, з огляду на нововведення роботи митних служб, оптимальним варіантом для ввезення товару вважається висока ціна товарів від мідшорного продавця, що допомагає тільки знизити витрати на оплату податку на прибуток. Важливо: Іноземна компанія для імпорту в Україну не повинна бути в списку офшорних зон, затвердженому КМУ, щоб не виникало додаткового оподаткування, тому пропонуємо використовувати компанії, зареєстровані у Великобританії, Гонконгу, на Мальті.
Мідшорная схема експорту товарів і послуг (з України)
         Мідшорная компанія використовується у вигляді посередника між експортером і покупцем. Товар експортується за мінімальною ціною, а поставляється за реальною (вищою). Весь прибуток акумулюється в мідшоре. Акумульовану в мідшоре прибуток можна:
• ре-інвестувати в Україну (внесок в статутний фонд, надання процентної позики, придбання активів);
• вкласти в активи за кордоном;
• використовувати для оплати праці ваших співробітників.
Посередницька діяльність за межами України
         Країна реєстрації вашої компанії може бути важлива для ваших партнерів. Ми рекомендуємо радитися з партнерами. Якщо це не представляється можливим, краще перестрахуватися і використовувати компанію, яка не буде сприйнята як офшор. Для цього безумовно підходить Великобританія.
Вкладення в нерухомість в Україні через мідшор
         Схема застосування мідшора методом купівлі-продажу нерухомості починається з того, що власником будівлі, будується або побудованих будівель стає юридична особа - мідшорная компанія. Крім оптимізації податків, така методика дозволяє отримати необхідну конфіденційність. При продажу нерухомості угода буде проводитися нерезидентом. Оформляється не купівля-продаж нерухомості, а купівля-продаж компанії шляхом заміни в реєстрі засновника. Або покупець стає членом англійської LTD, що володіє нерухомістю, а колишній власник після завершення угоди втрачає членство в LTD.
Будівельна мідшорная схема
         Тут беруть участь три сторони, однією з яких, звичайно, стане мідшорная компанія. Двома іншими можуть бути українські підприємства. Договір про будівництво або ремонті підписують замовник (Україна), підрядник в особі мідшорной фірми і субпідрядник (Україна). Замовник проводить оплату послуг підряднику в повній мірі. Далі підрядник знаходить субпідрядника, що виконує всю роботи з будівництва за меншу вартість. Як підсумок, фінансування пройшло через мідшорную фірму, де і залишається відповідна частина доходу та досягнуто зниження податкових виплат.
Налагодження експорту через мідшор
         Іноді продавцеві буває складно знайти свого покупця в іншій країні. Допомогти в такій ситуації може відкриття власної компанії в державі з потенційними клієнтами. Тоді бізнесмен, який має фірму в Україні, реалізує товар своєї ж компанії в іншому регіоні (Англія - ​​для Європи, Гонконг - для Азії), яка вже після подолання митної перевірки займається продажем.
Оптимізація виробництва через мідшор
         Такий підхід допоможе компаніям, які займаються виробництвом. Основна ідея в тому, що українське виробництво укладає договір комісії з іноземною компанією. Даний комісійний договір буде охоплювати не весь процес виготовлення чого-небудь, а якусь певну частину з повним зазначенням витрат і прибутку. В якості іноземної організації зазвичай використовують зареєстровані в Англії компанії. Потім зарубіжна фірма дає вказівку про те, які завдання має виконати українська сторона. Це може бути придбання сировини або матеріалів для виробництва, виготовлення будь-якого товару або деталей, подальше розміщення на своїх складах, транспортування і продаж, так як фірма наділена повноваженнями володіння і управління. Потім підприємство в Україні отримує дохід від реалізації, вносить необхідні податкові внески і переводить прибуток на банківський рахунок англійської організації. Так як місцева компанія діє на підставі агентського договору комісії, то якийсь відсоток виготовленого товару або частина промислового циклу може уникнути оподаткування.
Залучення мідшора до купівлі-продажу цінних паперів
У схемі такого роду може взяти участь інвестиційна компанія, якій будуть давати доручення закордонні фірми на підставі агентської угоди. Процедура придбання цінних паперів при цьому розділяється на дві незалежні частини: покупка і продаж, на що і видається два окремих доручення. Зазвичай дві компанії, що займаються міжнародним підприємництвом, вказують також які цінні папери і за яку вартість бажають придбати за допомогою української фірми. Сторона-виконавець отримує свій відсоток за виконання дій з купівлі-продажу паперів, а іноземні партнери легалізовано виводять отриманий прибуток на будь-який свій рахунок. На подібний дохід не стягується податок.
Виплата роялті в мідшор
         Для здійснення даної схеми необхідно мати фірму в мідшоре. Зареєструвати на неї товарний знак в Україні, тобто отримати на нього патент. І можна продавати право використання даного товарного знака іншим компаніям. Для зменшення податків першим покупцем товарного знака стає власна компанія в Україні, яка і стане перепродувати право використання. Такий підхід дозволить українській компанії отримувати свою комісію, а основний прибуток відправляється на мідшорние рахунки. Крім очевидної вигоди від отримання оплати роялті на свій рахунок в мідшоре, українська компанія отримує зниження податку на одержуваний прибуток. Справа в тому, що виплата роялті відноситься до валових витрат і тим самим зменшує розмір доходу.
Оформлення кредиту
         Така схема може бути реалізована двома абсолютно різними шляхами. Перший варіант передбачає, що кредит буде отримано у вибраному банку для здійснення передоплати за міжнародним договором. До реалізації плану підключається резидентська компанія. Отримані грошові кошти переводять в мідшорную зону і використовують не за вказаним напрямом, а для отримання доходу. Через півроку гроші відправляють в банк через невиконання договору, який служив підставою для отримання кредиту. Отриманий прибуток осідає на рахунку мідшорной компанії. Особливістю в подібних схемах називають оформлення кредиту саме на 6 місяців.
         Іншим варіантом застосування методики кредитування є видача позики організації в Україні від імені компанії в мідшоре. Виплата основного боргу і відсотків по кредиту допомагає зменшити суму прибутку за рахунок збільшених валових витрат.
Транспортні послуги
         Для реалізації перевезень за міжнародними договорами оптимально використовувати мідшорную фірму в якості виконавця або експедитора. При наданні послуг такого роду може бути притягнутий будь-який транспорт. Територією надання послуг може бути будь-який регіон, в тому числі країни ближнього зарубіжжя. Мідшорне підприємство, яке виконує транспортування вантажу, сплачує податок на прибуток за нульовою або мінімальною ставкою. Якщо ж замовник вантажоперевезень зареєструє власну компанію в мідшоре, то він зможе самостійно доставляти товар по потрібним напрямками, плюс використовувати мінімальні податкові відрахування.
Надання послуг мідшором
         Даний метод використання мідшорной компанії для надання будь-яких послуг визнаний найвідомішим способом знизити податкові платежі. Звичайно, сенс не тільки в тому, щоб укласти договір на отримання інформаційних чи інших послуг і тим самим зменшити розмір прибутку, а в самій фірмі-мідшоре, власником якої і є одержувач послуги. Тобто і прибуток надходить на мідшорний рахунок, і місцева компанія менше платить податків. Окремо варто виділити схему залучення мідшора до оптимізації оподаткування для осіб, що займаються наданням персональних послуг. Під персональними послугами розуміється така діяльність, як: спорт, публічні виступи, консультації фінансиста або дизайнера. Подібна робота має на увазі отримання гонорару, значна частина якого зазвичай витрачається на податки. Виходом стане реєстрація компанії в мідшорном державі, що дозволить підписувати договори від імені компанії і користуватися пільгами при стягненні податків.
Відкриття нових компаній (організація холдингових компаній)
         Реєструється мідшорна компанія, яка потім засновує дочірню компанію в Україні. Дочірня компанія створена на гроші зарубіжних інвесторів, їм же відправляє дивіденди, прибуток підлягає оподаткуванню за законами мідшора. Це черговий спосіб оптимізації і зниження податкових витрат.
Захист власності в мідшоре
         Тут завдання вже не в оптимізації податкових витрат, а в збереженні власності. Для досягнення цієї мети потрібна одна або більше компаній, зареєстрованих в мідшоре. Мідшорние фірми випускають акції, які продають, по суті, один одному. Тобто компанія, що належить одному власникові, купує акції іншої організації того ж бізнесмена. Схема може бути розширена відкриттям нових мідшорів вже діючими компаніями одного власника. Таким методом можна убезпечити свій бізнес від різного роду замахів на право власності.
Метод передоплати
         Дана схема розрахована на використання таких зарубіжних договорів, які не планується реалізовувати. Тобто підписується контракт, проводиться повна передоплата за нього на користь відкритої в мідшоре компанії. Однак умови договору не виконуються, отже, друга сторона вимагає повернення коштів шляхом подачі позову до відповідних служб. Але, не дивлячись на судові рішення, фінанси залишаються на мідшорном рахунку. В державі резидента накопичується заборгованість, але при цьому мідшорна фірма отримує прибуток від використання розмішених на її рахунку грошей.
Отримання лізингу від мідшора
         Операції за договором лізингу дозволяють офіційно переказувати кошти на мідшорні рахунки. Для здійснення цієї схеми реєструється компанія в мідшорній державі з податковими пільгами. Потім мідшорна компанія оформлює лізинг для української компанії. Лізингова діяльність приносить дохід, який перераховується мідшору як платежі за договором. Українська компанія витрати на виплату зобов'язань по лізингу відносить до витрат на собівартість і знижує суму оподаткування.
Інвестування в мідшор
         Як правило, вкладення для мідшорних компаній є вигідним напрямком з точки зору нульової ставки на одержуваний прибуток або мінімальні податкові збори. Тому схема інвестування популярна і ефективна. При цьому інвестор отримує кілька переваг: по-перше, вже застосовані податкові пільги, по-друге, конфіденційність угод, по-третє, інвестувати можна в будь-який напрямок і в будь-якій країні. Також можна створити дочірні підприємства. При цьому і виплата дивідендів буде здійснюватися без зайвих витрат на податки.
Фінансові фірми в мідшорі
         Фінансові компанії в мідшорних країнах зазвичай створюються великими концернами для виконання певних функцій. Це може бути інвестування в нерухомість, покупка зарубіжних організацій або частина податкового планування. Останній варіант може виглядати так: створена в мідшорі фірма або підпорядкована організація не приносить прибуток, потім ліквідується. Всі вкладення в закриту мідшорну організацію віднімаються з тієї суми, яка підлягає стягненню податків.
Закупівля і доставка давальницької сировини
         Така схема затребувана компаніями, що виробляють продукцію на давальницькій сировині. Посередник в особі мідшорной фірми набуває сировину в митному регіоні, потім з сировини виробляється товар, що перевозиться за місцем призначення. Так як усіма операціями займається мідшор, то і податкові, і митні збори не діють. Другим плюсом стає відсутність вимог до отримання ліцензії на продукцію і відсутність квоти. Витрати, пов'язані з ввезенням і оподаткуванням, погашаються векселем при експорті виробленої продукції. Для вивезення товару буде потрібно наявність копій документів і довідок, оформити які нескладно.
Судова і фрахтова діяльність
         Для підприємств в ряді мідшорних країн можлива така діяльність, як володіння судами різних видів від торговельних до прогулянкових. Процедура оформлення вимагає невеликих вкладень, а виникаючі питання допоможуть вирішити фахівці. Найголовніша перевага цієї схеми за відсутності податків на судоволодіння і фрахтування. Реєстрації суден та яхт також здійснюється через володіння мідшорнимі компаніями.
         Увага! Багато з цих схем можуть зажадати наявність правильно підібраного мідшора, з присутністю у нього «SUBSTANCE». Тобто - сайту, лого, офісу, професійного е-мейла, а іноді, аж до справжніх працівників.
Мідшор з англійським обличчям
         Як вижити в епоху тотальної війни з офшорами? Останнім часом процес оптимізації оподаткування значно ускладнився. Ефективних рішень стає все менше, а ті, що поки ще працюють, потрапляють під пильну увагу податкових органів. Однак до тих пір, поки в світі не встановлена ​​єдина податкова система, деякі можливості оптимізації завжди знайдуться. На сьогодні можна виділити кілька таких рішень:
1. Використання нерезидентних компаній з країн з територіальною системою оподаткування (Гонконг, Англія)
2. Використання податково-прозорих (по суті безподаткових) структур: партнерство LLP у Великобританії або партнерство SLP в Шотландії. У цих двох випадках умови безподаткового статусу вимагають, щоб на території країни реєстрації не велося ніякої діяльності.
         Навіть побіжний погляд на публічно доступну інформацію про таких компаніях дозволяє впевнено стверджувати, що вони створювалися кимось із учасників угоди виключно для мінімізації податків. Тому більш надійним способом економити на податках при веденні зовнішньоекономічної діяльності в наш непростий час представляється використання складної агентської схеми.
Що таке "Складна агентська схема"
         Агент - це особа, яка діє від свого імені, але в інтересах іншої особи - Принципала. Таким чином, агентська схема являє собою структуру з двох елементів:
1. Компанія-Агент - перша, видима для сторонніх частина такої структури. Це компанія з України. Дорікнути її в мінімізації податків практично неможливо. Компанія-Агент укладає угоду з Компанією-Принципалом, відповідно до якого Агент веде діяльність від свого імені і за дорученням Принципала. Принципал зобов'язується виплачувати Агенту комісійні у вигляді відсотка від обороту або у вигляді фіксованої винагороди за принципом "витрати плюс" (англ. Cost-Plus). Саме ці комісійні і є доходом Агента, з якого він заплатить в Україні податок на прибуток. Дуже важливо щоб Агент і Принципал були пов'язаними особами. В іншому випадку у податкових органів України можуть виникнути законні претензії з приводу справедливості ціноутворення.
2. Компанія-Принципал - в цій якості зазвичай використовується компанія з мідшорної юрисдикції. У таких країнах податок на прибуток не сплачується, якщо прибуток отримано не на теріторіі країни. Укладаючи комерційні договори від свого імені, Агент виступає "фасадом" Принципала, надаючи йому свій респектабельний імідж. Принципал зв'язаний зобов'язаннями за такими договорами тільки якщо вони укладені Агентом в рамках наданих йому повноважень.
Типи агентських відносин
1. Універсальне агентство - найбільш широке поняття. Агент діє в інтересах Принципала в усіх сферах і наділений правом приймати самостійні рішення. При цьому існує високий ризик визнання його представництвом Принципала, що може спричинити небажані наслідки (наприклад, Принципала порахують резидентом України і змусять платити місцеві податки).
2. Генеральне агентство - в цьому випадку Агент має більш вузькі повноваження і працює в інтересах Принципала тільки в період дії агентської угоди. Як правило, це розглядається як надання Агентом допоміжних послуг Принципалу. Агент не приймає самостійних рішень - управління бізнесом залишається за Принципалом. Такий Агент може надавати свої послуги необмеженій кількості Принципалів.
3. Спеціальне агентство - Агент в такій схемі має право здійснювати разові операції (або кілька операцій в певний період часу) в інтересах Принципала.
         Віднесення агентських відносин до того чи іншого типу важливо з точки зору податкових наслідків. Кожен з них встановлює свою "глибину" присутності іноземного бізнесу в Україні і, відповідно, різне ставлення з боку податкових органів. Оптимальними являють схеми, побудовані за типом генерального агентства.
Взаємовідносини Агента і Принципала
         Повноваження Агента щодо укладення комерційних договорів та розпорядження коштами строго обмежені умовами агентського угоди. У більшості випадків будь-яка дія Агента можливо тільки після отримання відповідних вказівок від Принципала (або від особи, уповноваженої Принципалом). Нижче наведені типові обов'язки Агента і Принципала, що закріплюються в агентській угоді.
Обов'язки Агента:
• діяти строго в рамках повноважень, визначених в агентській угоді;
• діяти сумлінно і з урахуванням інтересів і потреб Принципала;
• не допускати конфлікту інтересів між Агентом і Принципалом;
• не розголошувати інформацію про Принципала, в інтересах якого він діє, а також інформацію, що стосується його бізнес-діяльності;
• не приймати ніяких зобов'язань, несумісних з агентською угодою;
• не вживати ніяких дій з метою отримання додаткових вигод від агентства (наприклад, Агент не може скористатися бізнес-ідеями Принципала для власного збагачення або передавати ці ідеї третім особам).
Обов'язки Принципала:
• надавати повну інформацію по своїм бізнес-операціях, що проводяться через Агента;
• оплачувати послуги Агента у вигляді узгодженої комісійної винагороди (комісійні зазвичай визначаються заздалегідь на фіксований період (місяць, квартал, рік) - потім їх розмір може бути скорегований);
• виконувати умови комерційних договорів, укладених Агентом з третіми сторонами, в рамках своїх повноважень.
Агентська угода № 2: англійська компанія виступає Принципалом і дає Агенту (компанія 2) доручення від свого імені, але за рахунок Принципала укласти Договір поставки на придбання товару у Постачальника за ціною Ц1, в тому числі ПДВ (Договір постачання № 2) і передачу цього товару компанії 1;
Агентська угода № 1 з дорученням компаніі 1 здійснити від свого імені на користь Принципала поставку Покупцю за ціною Ц2, в тому числі ПДВ, товару, отриманого від компанії 2, (Договір постачання № 1), отримати гроші на свій рахунок і перерахувати їх Принципалу після вирахування своєї комісійної винагороди.
Агентська угода № 3: Офшорна компанія укладає агентську угоду з Агентом - англійською компанією на роботи, послуги.
Договір постачання № 2: Агент набуває у Постачальника товар за ціною Ц1, в тому числі ПДВ. У разі схеми для імпорту - це імпортний контракт на поставку товару.
Договір постачання № 1: Агент реалізує товар Покупцю за ціною Ц2, в тому числі ПДВ.
Наведена схема дозволяє знижувати податки як при угодах всередині країни, так і при зовнішньоекономічної діяльності. При імпорті змінюється тільки Агентська угода. В останньому випадку англійська фірма буде давати доручення закупити товар і імпортувати його в Україну зі сплатою всіх митних зборів, мит та ввізного ПДВ. В обох випадках ПДВ буде компенсуватися на Агенті. Причини, за якими відбувається зниження податків, полягають у тому, що англійська компанія, яка веде діяльність в Україні через Агента з незалежним статусом (Комісіонера), має право не реєструвати постійне представництво в Україні і не підлягає оподаткуванню в Україні, а українська компанія-Агент сплачує податки лише зі своєї комісійної винагороди. Більш того, згідно тіей самої угоди закупівля, зберігання, постачання, демонстрація товару, а також деякі інші види діяльності англійської компанії в Україні не оподатковуються в Україні.
Таким чином, гроші від операцій в Україні виводяться в Англію, а з Англії, за винятком невеликого агентської винагороди (з суми якого в Англії сплачується податок), на рахунок безподаткової компанії. Далі кошти знову інвестуються через англійську компанію в будь-які проекти в Україні.